Her er en række af de websites og -shops, jeg har arbejdet med og har haft ansvaret for. Fælles for dem er, at de har været en vigtig del af forretningen – hvis ikke hele eller selve forretningen. Det er både inden for detail og abonnementssalg. Fra det store flersprogede site med milliardomsætning til den nationale webshop.
Fitness World
Designet var outdatet og backenden var ikke tilgængelig for marketingafdelingen. Vi lavede derfor et nyt responsivt websitet, så kunderne kunne bruge websitet på deres mobil. Vi så lynhurtigt en kæmpe stigning i trafikken fra mobiltelefoner og en stigning i salg via smartphones. Vi fik også et rigtige CMS-system, så vores webmanager kunne arbejder hurtigere og bedre.
Læs mere om Fitness Worlds website >>
Fullrate
Websitet var Fullrates vigtigste salgskanal. Det var dog på høje tid at få skiftet websitet. Backenden (CMS’en) var svær at arbejde med, hvilket gjorde det svært at styre kampagner og almindelig opdatering. Vi lavede en ny backend, som gjorde muligt for onlineafdelingen selv at styre kampagner. Samtidig optimerede vi sitet i forhold til SEO, hvilket gav rigtig flotte resultater.
Telmore
Webshoppen var en afgørende del af Danmarks første rene online-teleselskab. Og der var travlt. Telmore havde nemlig Danmarks mest travle webshop (ifølge FDIH) med 20 pct. af samtlige Dankort-transaktioner på internettet. Så det skulle bare spille.
Læs mere om Telmores website >>
Sterling Airlines
Hos Sterling Airlines havde vi over 4 mio. passagerer om året. Klart de fleste kunder købte deres billet på websitet, som omsatte for kæmpe beløb. Vi fokuserede på siteoptimization og webtracking samt web 2.0 – og ikke mindst e-mailmarketing/CRM til 2 mill. modtagere. Desværre gik Sterling Airlines konkurs midt under finanskrisen.
Læs mere om Sterlings website >>
Rambøll
Hos Rambøll var tiden løbet fra vores design og platform. Vi valgte derfor at skifte CMS-systemet og udvikle nyt corporate website til hele Rambøll Gruppen, hvilket var en del subsites. Et innovativt og moderne website med nyt design blev resultatet af vores anstrengelser, og sitet er i dag det førende i branchen.
Besøg Rambølls website >>
Kost og Ernæringsforbundet
I min tid hos Kost og Ernæringsforbundet har jeg hjulpet med at udvikle og vedligeholde fagforbundets website. Besøg Kost og Ernæringsforbundets website >>
ug.dk
Schultz Information vandt opgaven med at lave en national online-uddannelsesguide for Undervisningsministeriet. En slags “Hvad kan jeg blive” på nettet. UddannelsesGuiden – også kaldet ug.dk blev udviklet – implementeret på kort tid og hele indholdet skrevet på bare 6 måneder. Elever, lærer og vejledere skulle nu kun kigge et sted for at få overblik over uddannelsesystemet og jobverdenen. UddannelsesGuiden blev startskuddet til digitaliseringen af hele vejlednings- og uddannelsesområdet.
Besøg UddannelsesGuiden >>>
Contenti
Content marketingbureauet Contenti laver kampagner og content til små og mellemstore virksomheder. Det er især inden for web, e-commerce og nyhedsbreve. Læs mere om Contenti >>
Khoby Komms
Det nystartede kommunikationsfirma specialiseret sig i strategisk lederkommunikation og havde brug for et website. Websitet skulle bruges til online-markedsføringen og vise firmaets kompetencer.
Besøg Khoby Komms >>
Blogs
Blogs er ikke, hvad det var engang, nu har andre kommunikationsformer fået mere af opmærksomheden. De bliver dog stadig brug og udover at engagere brugere og læsere, så er de også gode for søgemaskiner. Jeg har været med til at lave flere i tidens løb.
Blog om Telmore >>