Fitness World er Danmarks største fitnesskæde med næsten 500.000 medlemmer. En stor del af dem har tilmeldt sig online. Websitet er også medlemmernes selvbetjeningsunivers, hvor de kan tilmelde sig hold og challenge, se sin træningsstatistik, administrere deres abonnement og meget mere. Websitet er utrolig vigtigt for både nye og eksisterende medlemmer. Det website, vi havde, var alt for svært at arbejde med. Kampagnerne var svære at styre, og det var besværligt at opdatere indhold. Vi besluttede at lave nyt og i løbet af fire måneder skiftede vi backenden og designet. Samtidig fik vi også vores afdelinger i Polen også et website. På et tidspunkt ville gerne sælge nogle addons og nye typer medlemskaber, så vi lavet atter et nyt site med nyt tilmeldingsflow.
Design
Fitness World havde i mange år haft et design, som forlængst var outdatet, og var langsomt blevet fyldt op af indhold, som var blevet overhalet af udviklingen. Vi skar ned på en masse menupunker, lavede nyt
indhold og gjorde det mere intuitivt at booke hold.
Mobil
I begyndelsen kunne vi slet ikke bruge websitet på mobilen. Så første skridt var at få lavet et særligt mobilsite, som vi også skulle vedligeholde. Det var ikke alle sider, der var optimerede til mobiltelefonen, så det var en noget ujævn oplevelse. Trafikken fra smartphones steg, så der var ingen tvivl, vi skulle have et responsivt website, så alle devices kunne bruge det.
Resultatet blev en succes. Salget via mobilen steg med 184 %, og mobilen stod nu for 25 % af det samlede salg.
Tilmeldingen
Tilmeldingssiden er nok en vigtigste side – sammen med forsiden. Vi optimerede hele tiden for at opnå en bedre konverteringsrate og dermed få flere medlemmer. Hver gang fik vi det brugerteste for at se, hvad brugerne synes om det. Deres input tog vi så med og ændrede det, så vi undgik de værste uhensigtsmæssigheder. Over et år ændrede vi det to gange.