Telmore

Da jeg arbejdede hos Telmore, var det Danmarks største online-teleselskab med over 700.000 kunder. Webshoppen var Danmarks travleste og var derfor Danmarks største e-handelssted. Hos Telmore skulle det være enkelt og billigt at være mobilkunde og købe sin telefon. "Kunderne først" var vores slogan. Og kunderne kunne lide det. I 2009 var Telmore det selskab, der fik færrest klager i Teleankenævnet, Telmore lå nummer 1 på Trustpilot i kategorien mobiludbydere og var over en årrække det teleselskab med den højest kundetilfredshed.

Webshop

Telmore havde Danmarks travleste webshop* og det største udvalg af mobiltelefoner. Folk var vilde med mobiltelefoner. Prøv bare at se, hvor mange websites der handler om og med mobiltelefoner. Udfordringer var naturligvis at sælge så mange telefoner som muligt. Det gælder om at involvere brugerne og kunderne, hvis man vil være blandt de bedste. Og det havde Telmore stor succes med.
*FDIH, Dansk e-handelsanalyse, 2010

Design på forsiden

Forsiden var det mest besøgte område på Telmores website. På et tidspunkt var det tydelig, at vi var vokset fra den, vi havde på det tidspunkt. Den var skæv, og mulighederne for at ændre den var ret begrænsede. Forsiden skal sælge, og det levede den ikke helt op til. Der var alt for meget fokus på information. Vi besluttede derfor at lave en ny. Og efter 1,5 år valgte vi at lave helt nyt design på sitet, så vi fik et mere moderne og tidssvarende design.

Webanalyse og webtracking

Man kan optimere og forbedre, men hvad nytter det, hvis man ikke ved, hvad brugerne gør? Hvad laver de på websitet? Hvilke sider ser de?, hvor lang tid er de på siden?, hvad er den mest populære telefon?, hvilke sider genererer den største omsætning? osv., osv. Hvis man ved det, er man kommet langt. Vi havde stort fokus på webtacking og siteanalyse, hvor vi brugte Adobe Omnitures SiteCatalyst-program.

Siteoptimering

På et e-handelssite, som generer hele virksomhedens omsætning, er det vigtigt hele tiden at følge markedet, onlineudviklingen og ikke nødvendigvis at være first mover, men best mover. Derfor blev der hele tiden implementeret softwareløsninger, funktionaliteter og designforbedringer.

Social commerce

Hos Telmore har vi stor succes med at involvere brugerne og få dem til at dele, kommentere og vurdere. De kunne give mobiltelefonerne karakterer og skrive kommentarer ved hver enkelt model. Efter bare få måneder var der kommet 2.000 vurderinger, og i juli 2012 var der over 5.000. Ud over shoppen var brugerne også blevet involveret andre steder på sitet samt på vores Facebook- og Twittersider, hvor vi havde over 30.000 fans (juli 2012).

Se også

Brug disse links og læs mere om mig og se nogle af de projekter, jeg har været involveret i.