CV

Jeg har arbejdet med internettet siden 1995 og er i dag Marketingchef i Fitness World. Mine daglige udfordringer handler om øget salg og customer engagement gennem marketing, sociale medier og e-commerce på website, tablet og mobil. I løbet af min karriere har jeg været ansvarlig for eller arbejdet med nogle af Danmarks største og mest besøgte e-handelssteder.

Karriere

2016 - Marketingchef | Fitness World
Fitness World har udviklet sig voldsomt over en årrække og er blevet solgt til en equity fund. Tiden er nu inde til at arbejde mere med retention samtidig med, at vi fastholder et ambitiøst intake. Min opgaver har fået et større strategisk og ledelsesmæssigt perspektiv med en bred og spændende palette af opgaver i marketingafdelingen. Til daglig har ansvar for:

  • e-commerce
  • marketing
  • digital marketing
  • Customer Experience Management (CEM/CX)
  • kampagner: ATL og BTL
  • retention
  • segmentering/personalisering
  • onlinesalg
  • konvertering
  • medieplanlægning
  • medieindkøb
  • sociale medier
  • tv-reklamer (TV-C)
  • radioreklamer
  • outdoor/OOH
  • annoncer
  • pjecer
  • konkurrencer
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • produktlancering
  • SEO
  • SEM/Adwords (inkl. GDN, RLSA)
  • SEA
  • RTG (retargetting)
  • RTB (Real Time Bidding)
  • analyse
  • webanalyse
  • strategi
  • coaching
  • ledelse

2014 - 2016 Digital Marketingchef | Fitness World
Vi fokuserede hovedsageligt på marketing via digitale kanaler, fordi det gav muligheder for en mere intelligent markedsføring, som også gjorde det muligt at analysere, justere og evaluere på marketingindsaten og kampagnerne i samarbejde med forskellige bureauer og partnere, mens de var live - ikke bagefter. Det handlede om hele tiden at optimere, eksperimentere og finde nye veje til en bedre konvertering og større salg både i centrene, på websitet, tabletten og mobilen. Jeg arbejdede med:

  • e-commerce
  • marketing
  • digital marketing
  • Customer Engagement Management (CEM/CE)
  • segmentering/personalisering
  • onlinesalg
  • konvertering
  • medieplanlægning
  • medieindkøb
  • sociale medier
  • tv-reklamer
  • radioreklamer
  • outdoor
  • annoncer
  • pjecer
  • kampagner
  • konkurrencer
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • produktlancering
  • CRM
  • SEO
  • SEM/Adwords (inkl. GDN, RLSA)
  • SEA
  • RTG (retargetting)
  • RTB (Real Time Bidding)
  • analyse
  • webanalyse
  • retention
  • strategi
  • coaching
  • budget
  • ledelse

2013 - 2014 Online Salgschef | Fullrate / TDC Telco
Mit fokus var online-kundeoplevelse på både websitet og mobilsitet. Det omfattede også selvbetjeningen for eksisterende kunder. Mit mål var at øge online-salget og forbedre konverteringsraten. Blandt mine opgaver var:

  • e-commerce
  • online-salg
  • konvertering
  • kampagner
  • A/B-testing
  • MVT (multivariate testing)
  • SEO
  • SEM (inkl. GDN, RLSA)
  • webanalyse
  • anti-churn
  • websiteoptimering
  • indhold
  • landingpages
  • usability (UX)
  • konkurrencer
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • produktlancering
  • drift og vedligehold
  • coaching
  • ledelse

2012 - 2013 Online Sales Manager | Imerco
Hos Imerco var multichannelsalg i fokus. Det var retailsalg via website og app, det var lige fra kunden kom varen i den virtuelle kurv på websitet eller app'en, til den bliver leveret til kunden. Mine vigtigste opgaver var:

  • online-salg
  • konvertering
  • webshop-optimering
  • SEO
  • SEM/Adwords
  • drift og vedligehold
  • social medier
  • nyhedsbreve
  • ledelse

2010 - 2012 Web Manager | Telmore / TDC Telco
Onlinesalg var mit vigtigste arbejdsområde i Telmore. Jeg var afdelingsleder for Site Management (7 medarbejdere), hvor vi hver dag kæmpede for at øge konverteringsraten og udvide kundebasen. I Telmore havde vi Danmarks travleste webshop* med 20 pct. af samtlige dankorttransaktioner - og Telmore var derfor Danmarks største e-handelssted. Websitet var Telmores klart vigtigste salgskanal, og derfor skulle sitet bare spille. Vi havde samtidig den højeste Trustpilot-score blandt teleselskaberne på 9,0 (januar 2011). Blandt mine opgaver var:

  • ledelse
  • strategi
  • coaching
  • sparring
  • analyse
  • personalisering
  • online-salg
  • konvertering
  • siteoptimering
  • planlægning af drift og vedligehold
  • nye sign up-flows
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • roadmapping
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • A/B-testing
  • behavioural targeting (adaptive content)
  • specificering
  • blogging
  • administration

*FDIH (Foreningen for Dansk Internet Handel), Dansk e-handelsanalyse, 2010

2009 - 2012 Site Manager | Telmore / TDC Telco
Mine opgaver handlede om e-handel og e-commerce. Den vigtigste opgave var at sørge for en høj konverteringsrate, samtidig med at kundeoplevelsen var i top - customer experience management. Websitet skulle også være med til at hjælpe og servicere eksisterende kunder og på den måde sikre en lav churnrate. Telmore var Danmarks største online-televirksomhed med over 700.000 kunder. Efter 1,5 år blev jeg bedt om at tage ansvaret for Site Management-afdelingen. Jeg var dybt involveret i følgende opgaver og projekter:

  • online-salg
  • siteoptimering
  • shopoptimering
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • social commerce, brugerinvolvering og -vurderinger
  • sociale medier
  • online-kampagner
  • webtracking
  • webanalyse
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • A/B-testing
  • behavioural targeting (adaptive content)
  • UX (user experience)
  • web 2.0
  • mash up
  • blog
  • landingpages
  • usability
  • acceptance-testing
  • prototyping
  • use cases
  • kravspecifikation
  • nyheder
  • drift og vedligehold

2008 - 2009 Web Manager | Sterling Airlines
Hos Sterling Airlines var jeg ansvarlig for websitet og webteamet. Websitet var dengang Danmarks 35. mest populære website* og blandt de mest populære e-handelssteder. Det omsatte for 4 mia. kr. årligt og havde i gennemsnit ca. 100.000 besøg om dagen. Det lykkedes at hæve konverteringsraten med op til 300 pct. i perioder. Et større fokus på nyhedsbrevene betød, at omsætningen steg og i et tilfælde blev tredoblet. Jeg havde bl.a. ansvaret for følgende projekter og opgaver:

  • webansvarlig
  • redesign af site
  • introduktion af web 2.0
  • webtracking
  • webanalyse
  • siteoptimering
  • e-mailmarketing
  • online-konkurrencer
  • kvalitetssikring af tredjepartsleverandører

*Top 200: Brugere og dækning. FDIM (Foreningen af Danske Internetmedier): Danskernes brug af internettet 2008.

2008 - 2009 Web Master | Sterling Airlines
Min første opgave hos Sterling Airlines var at få styr på websitet og nyhedsbrevet. Nyhedsbrevet, som havde over 2 mio. abonnenter, blev revitaliseret. Distributionen af nyhedsbrevet blev lagt om og indholdet forbedret. En udskiftning af CMS-systemet gjorde det lettere at arbejde med websitet og muligt at reagere på brugernes reaktions- og købsmønstre. Samlet set betød det en stigende konverteringsrate

  • webansvarlig
  • drift og vedligehold
  • produktion og udsendelse af nyhedsbreve
  • webtracking
  • siteoptimering
  • online-konkurrencer
  • implementering af nyt CMS-system
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • kvalitetssikring af tredjepartsleverandører

2005 - 2009 Freelance digital rådgiver og journalist | KTS | Flex Media | Høje Taastrup Erhvervsråd | Khoby Komms m.fl.
Jeg har sideløbende hjulpet forskellige kontakter med diverse webopgaver og produktion af journalistisk materiale. Jeg har bl.a. lavet et website for kommunikationsfirmaet Khoby Komms samt udviklet og lavet et nyhedsbrev for Flex Media. Til Københavns Tekniske Skole har jeg lavet en række portrætinterviews. Af opgaver kan nævnes:

  • udvikling og produktion website
  • udvikling og produktion af nyhedsbreve
  • undervisning i søgemaskineoptimering (SEO)
  • interviews
  • cases
  • profiler
  • flash-animationer

2005 - 2008 Webredaktør | Rambøll
Hos Rambøll var jeg webansvarlig og tog bl.a. initiativ til et nyt corporate site for hele Rambøll Gruppen. Vi valgte bl.a. også nyt CMS-system og design til de nye sites. Mine opgaver var både interne og eksterne. Det vil sige, at jeg også blev brugt ved opgaver, hvor kunder efterspurgte webkompetencer. Mine opgaver var bl.a.:

  • web
  • intranettet
  • produkt-, mikro og kampagnesites
  • blogs
  • implementering af statistikværktøj
  • encoding og streaming af film og video
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • søgemaskinemarketing (SEM)
  • brugertests af hjemmesider
  • implementering af flashmagasiner
  • kravspecifikation
  • encoding af film til streaming og flash
  • koordinator mellem teknik- og contentgruppe
  • journalistisk og sproglig sparring med contentgruppe
  • nyheder til web og intranet
  • udvikling af kampagnesites til intranet
  • artikler til brandingmagasin
  • artikler til medarbejderblad
  • artikler til årsrapport
  • annoncer
  • pressekontakt
  • pressemeddelelser
  • film til internt brug
  • underviser i webstategi, online-branding og web for Rambøll Management
  • konferencier ved produktlancering

2004 - 2005 Webredaktør | Uddannelsesguiden for Schultz Information (www.ug.dk)
Indholdsdelen blev udviklet, implementeret og skrevet på bare 6 måneder. Hver uddannelse og hvert job fik sin egen beskrivelse. Portalen blev en kæmpe succes og findes stadig. Alle folkeskoleelever, elever på ungdomsuddannelserne osv. bruger fortsat portalen. Blandt mine opgaver var bl.a.:

  • webportal
  • community manager
  • koordinator mellem teknik- og contentgruppe
  • videreudvikling af portal
  • kvalitetssikring af eksterne leverandører
  • medlem af styregruppen
  • journalistisk og sproglig sparring
  • produktion af pjecer til markedsføring
  • kursusleder og underviser
  • online-brugerundersøgelser
  • forsideredaktør
  • ansvarlig for mellemniveausider
  • erhvervsredaktør
  • nyhedsredaktør
  • udarbejdelse af prototyper
  • karriereportrætter
  • jobartikler
  • uddannelsesartikler
  • nyheder

2002 - 2004 Freelancejournalist | Danmarks Radio | Politiken | Information | Ekstra Bladet | Københavns Universitet | Cykelmagasinet m.fl.
Efter jeg forlod Danmarks Journalisthøjskole arbejdede jeg som freelancejournalist og kommunikationskonsulent. Mine opgaver var oftest at levere indhold til diverse magasiner og websites. Jeg laver stadig et par artikler om året for interessens skyld. Mine leverancer var bl.a.

  • interviews
  • baggrundsartikler
  • features
  • nyhedsanalyser
  • noter

2001 - 2002 Journalistpraktikant | Københavns Universitet

  • nyheder
  • reportager
  • interviews
  • baggrundsartikler
  • noter

2000 - 2001 Journalistpraktikant | Forbrugerstyrelsen

  • udvikling af nyhedsbrev
  • pressekontakt
  • web-journalistik
  • redigering og layout af nyhedsbrev
  • nyheder
  • baggrundsartikler
  • reportager
  • testartikler
  • interview
  • pressemeddelelser
  • noter

1999 - 2004 Freelancejournalist | Kulturmagasinet Sentura

  • baggrundsartikler
  • analyser
  • interviews
1998 - 1999 Webredaktør | Filmmagasinet Scope
  • redaktør af dansk filmsektion
  • redigering
  • coaching af journalister
  • vedligeholdelse af website
  • interviews
  • reportager

1998 - 1998 Webjournalist | Filmmagasinet Scope

  • filmanmeldelser
  • reportager
  • interviews
 

Uddannelse

2003 Journalist
1998 Overbygningsuddannelse, Institut for Film- og Medievidenskab, Københavns Universitet
1996 Bachelor, Center for Engelsk
1994 - 5 Orlov, bosat i London
1992 Højere Forberedelseseksamen (hf), VUC Odense

 

Priser, nomineringer og tests

AEA Advertising Effectiveness Award 2015 (nomineret); Kreativitet & Kommunikation i samarbejde med YouTube, TV2 og PostDanmark; Læs artikel i bureaubiz
Gadget magasinet T3's læsere har kåret Telmore til Årets teleselskab; T3, Januar 2012
Telmore ligger højest på alle drivere og har meget loyale kunder; EPSI (Extended Performance Satisfaction Index), oktober 2011
E-handelsprisen 2011: Online Kundeservice: Top 3; FDIH
Danmarks næstpopulæreste internetbutik 2011; Berlingske Nyhedsmagasin
Danmarks næstmest digitale virksomhed 2011; My Research
Danmarks bedste mobiloperatør 2010; Magasinet Mobil
E-handelsprisen 2009: Bedste e-handelsvirksomhed B2C. 2. plads; FDIH

 

Foredrag, oplæg og key notes

Beyond Product Recommendations: Combining Segmentation with Content to Create a Personalised Experience; eTail Nordic; (Worldwide Business Research LLC, 13. oktober 2015)
Web Analytics Wednesday (WAW); (IIH Nordic, 4. november 2015)

 

Kurser

Digital Strategi   IIH Nordic (december 2016)
Strategi og forretningsudvikling i praksis   Teknologisk Institut (maj 2016)
Google Adwordskursus   IIH Nordic (marts 2015)
SEO Advanced   IIH Nordic (maj 2014)
Google Analytics Advanced   IIH Nordic (oktober 2013)
Google Analytics   IIH Nordic (september 2013)
SEO-kursus   IIH Nordic (juli 2013)
Økonomi for ledere   Lederne (maj - juni 2013)
Den Grundlæggende Lederuddannelse   Niels Brock/TDC (januar - april 2011)
Targit BI Basic Targit (februar 2011)
Excel Udvidet Raae Edb (februar 2010)
Excel Grundlæggende Raae Edb (december 2009 - januar 2010)
Use cases 7N (november 2009)
SiteCatalyst Advanced User Traning Omniture (juni 2008)
SiteCatalyst User Traning Omniture (april 2008)
Grundlæggende projektlederuddannelse Rambøll Academy (november 2007 - marts 2008)
Sitecore CMS Certified Administrator Sitecore (juni 2007)
Bliv fundet på nettet Update (marts 2007)
Nyhedsbreve - nå dine brugere Tankevirksomheden (april 2006)
Digitale brandingstrategier Dansk Kommunikationsforening (oktober 2005)
Effektiv webkommunikation Tankevirksomheden (juni 2005)
Fornyelse af webstedet Update (april 2005)
Corporate Storytelling Update (april + maj 2004)
At arbejde med strategisk kommunikation Dansk Journalistforbund (september 2003)
Projektmedarbejderkursus Mercuri Urval (maj 2001)
 

Konferencer og heldagsseminarer

App Day 2017 (Danske Medier, marts 2017) 600 Minutes Marketing and Sales (Management Events, marts 2017)
EME 2016 - Digital Marketing Conference (APSIS, november 2016)
Total Retail, E-handelskonference og Messe 2016 (FDIH, oktober 2016)
eTail Nordic, 2nd annual (Worldwide Business Research LLC, oktober 2015)
Markedsføringsdagen 2015 (Huset Markedsføring, juni 2015)
Programmatic Buying in Scandinavia (Danske Medier, november 2014)
Digital Copenhagen 2014 (ADDA/Markedsføring, november 2014)
E-handelskonference og Messe 2013 (FDIH, oktober 2013)
It Future 2013 (Fujitsu, april 2013)
E-handel 2013: Det strategiske perspektiv (EpiServer, januar 2013)
E-handelskonference og Messe 2012 (FDIH, oktober 2012)
Adobe Digital Marketing Summit 2012 (Adobe, maj 2012)
Bag om en sælgers tankegang (SuperOffice, oktober 2011)
Mobile Copenhagen 2011 - Mobile is changing marketing (International Advertising Association, oktober 2011)
E-handelskonference og Messe 2011 (FDIH, september 2011)
Få styr på basale juridiske krav til danske e-handlere og de nye cookie regler anno 2011 (FDIH, marts 2011)
From Clicks to Cliques (Adobe/Omniture, november 2010)
E-handelskonferencen sætter fokus på vækst (FDIH, september 2010)
Bredbåndsdage 2010: Broadband Days og Mobile Broadband Forum (NIDAB Networking, september 2010)
Hvordan kan internettet udnyttes som fremtidens handels- og markedsføringsplatform? (International Advertising Association, august 2010)
Augment Your Business (Creuna, juni 2010)
Skab flere online konverteringer (FDIH, januar 2010)
Global E-commerce Summit '09 (Shop.org og EMOTA, oktober 2009)
E-handelskonference: Få inspiration og værktøjer til at skabe vækst og optimere online-forretningen (FDIH, september 2009)
Bredbåndsdage 2009: Konkurrence, konsolidering og forretningsmodeller (NIDA Networking, september 2009)
Is Your Digital Marketing Talking to Me: Improving Website Conversion (Omniture, november 2008)
E-handelskonference: Optimer din online-forretning (FDIH, september 2008)
Tendenser, muligheder og udfordringer - er du klar til fremtidens web! (Sitecore, februar 2008)
Web Content Management anno 2007: Nye muligheder, nye udfordringer og ny inspiration (Sitecore, november 2006)
Corporate Branding: På vej mod anden bølge (Copenhagen Business School, november 2005)

 

Morgen-, gå-hjem-, fyraftensmøder og korte seminarer

Digital Transformation   Advice (16. juni 2017)
Next Generation Marketing   MTG (4. maj 2017)
Executive morning workshop: How corporates can be digital winners   Vertical Strategy (14. juni 2016)
Web Analytics Wednesday (WAW)   IIH Nordic (4. november 2015)
Social Media Campaigns   Falcon Social (23. juni 2015)
Customer Experience: Styrk din forretning   Pentia (26. marts 2015)
Vejen til Generation Y’s hjerter er brolagt med?   Huset Markedsføring (21. november 2014)
Sådan ser SEO ud i fremtiden   IIH Nordic (20. november 2014)
Få styr på din mediebureau   Magnetix (4. september 2014)
Bliv skarp på RTB   Ebita/Nørgaard Mikkelsen (26. august 2014)
Google Tag Manager   Google (26. juni 2014)
Danmarks bedste webshops   FDIH (14. maj 2014)
Udnyt CRM til at skabe effektive salgsprocesser   AlfaPeople (14. maj 2014)
Digial salgsudvikling   Ebita/Nørgaard Mikkelsen (9. april 2014)
SEO in 2014. Hvilke strategier skal du vælge?   Oxygen Software (12. marts 2014)
Google Analytics opgradering - Universal Analytics   IIH (13. december 2013)
Danmarks bedste webshops   FDIH (15. maj 2013)
Google har lanceret Universal Analytics. Men hvad betyder det for dig? IIH Nordic (19. april 2013)
Loyalitetsprogrammer: Få mere ud af dine eksisterende kunder FDIH (21. marts 2013)
Gør dine forretningssystemer mobile Market It/Visma (20. marts 2013)
Den billigste måde at tjene flere penge på e-commerce Market It/Agillic (12. marts 2013)
Få succes med e-handel Dansk Erhverv (30. januar 2013)
Er du klar til e-handel? Alfapeople/Microsoft (27. november 2012)
Hvordan kan internettet udnyttes som fremtidens handels- og markedsføringsplatform? IAA (1. september 2010)
Mobil Markedsføring Dansk Annoncørforening (8. juni 2010)
Boost din e-handel Creuna (1. juni 2010)
Sharing insights and key trends for Social Commerce in 2010 Bazaarvoice (2. marts 2010)
Digital servicedesign Creuna (2. februar 2010)
Adaptive content og behavioural targeting Creuna (12. januar 2010)
Digital strategi og forretningsudvikling Creuna (6. oktober 2009)
 

It og sprog

It-kompepencer: APSIS/Innometrics Profile Cloud, Hybris Multichannel Suite, Sitecore CMS (CMS certified administrator), EPiServer CMS, FatWire CMS, DynamicWeb, Neolane Multi-Channel Campaign Management, Adobe Omniture SiteCatalyst, Google Analytics, WebTrends, Google Website Optimizer, Visual Web Optimizer, Optimizely, Clicktale, Hotjar, Mouseflow, Userreport, Targit Business Intelligence, Microsoft Dynamics Nav (Navision), Adobe Dreamweaver, HTML og Microsoft Office.

Sprog: Engelsk flydende i tale og skrift. Tysk på konversationsniveau og italiensk på turistniveau.

Medlemskaber

FDIH (Foreningen for Distance- og Internethandel)
Lederne

Fritidsinteresser

Jeg bruger tiden sammen med mine venner, læser en bog og går i biografen eller et andet kulturtilbud. Derudover er jeg at finde et par gange om ugen på CBS (Copenhagen Business School) for at blive lidt bedre til det, jeg er god til. Jeg tager gerne til fitness eller indendørsbike et par gange om ugen og weekenden kører jeg Midt-, Syd- eller Nordvestsjælland tyndt på min racercykel. Et par gang om året prøver jeg at komme af sted til varmere og højere himmelstrøg, så jeg kan besejre et par bjerge på min cykel. Mad og madlavning har også min interesse.

Se også

Brug disse links og læs mere om mig og se nogle af de projekter, jeg har været involveret i.